Mijn (b)engeltjes...

Click to play this Smilebox scrapbook
Create your own scrapbook - Powered by Smilebox
This scrapbooking design made with Smilebox

maandag 18 februari 2013

Thema: "Dag en nacht/ licht en donker"

 
Na een leuke vakantie genieten, vliegen we er weer met volle kracht in :-)
JaNee dacht er echter anders over... ze viel bijna in slaap in onze kring...
Wat is er hier aan de hand?  Juf Sandra vroeg aan JaNee wat het probleem was.
JaNee: "Ik ben super moe :-(.  Het was super donker in de klas deze nacht.  Ik was bang en kon niet meer slapen.  Daarom heb ik het licht aangedaan en heb ik een hele nacht gespeeld.  Maar nu ben ik super moe... Mijn ogen vallen bijna toe!"
We leren JaNee dat als het buiten donker is = nacht, ze dan moet slapen.
Maar om haar op haar gemak te stellen, nemen we er een nachtlampje bij en steken we dit aan voor we 's avonds naar huis gaan.
Hopelijk slaapt ze vanavond wel goed!
 
Enkele foto's:
 
 
We luisteren naar het verhaaltje: "Finn en de maan".
We doen ook onze oogjes even toe...
 


 
In de klas knutselen we een zonnetje dat straalt tijdens de dag...
Eerst een geel rondje schilderen, daarna gescheurde strookjes kleven van geel papier.
 







 
Ook in de knuffelhoek genieten we van een ontspannen momentje...
 
 
 
Voor we vertrekken stoppen we JaNee en Winnie in hun bedje en natuurlijk niet te vergeten ...
lichtje aan!
 

 
Hopelijk heeft JaNee vanacht goed geslapen!!
Slaapwel en tot morgen
 ...

JaNee ligt zalig te slapen in haar bedje wanneer we 's morgens in de klas komen.
Iedereen is overtuigd dat JaNee flink geslapen heeft.
We tellen tot 3 en roepen heel luid "JaNee!!!!!!"
Oei ze wordt niet wakker...
Na veel roepen en schudden gaan haar ogen open en is ze een beetje lastig.
Ze is weer heel moe!  Ze heeft weer gespeeld de voorbije nacht. 
We hadden geen verhaaltje voorgelezen en daardoor kon ze niet slapen :-(
We beslissen om een verhaaltje voor te lezen voor we 's avonds naar onze mama's en papa's gaan.
In onze klas knutselden we rond 'de nacht' en maakten we een lekker gezellig donker hoekje.







Voor we naar huis gingen, stopten we JaNee in haar bedje en lazen we nog een verhaaltje voor!
Slaapwel JaNee xxx


Versje:
Nee ik wil niet slapen,
ik wil niet naar bed!
Ik wil een boekje lezen
en ook nog naar toilet.
Ik wil mijn tandjes poetsen...
Kijk ik ben niet moe
...
Oei ik moet gaan slapen!
Mijn oogjes vallen toe zzzzzzz
slaapwel

Op woensdag vierden we de 4de verjaardag van Shahinez!
Drie dikke kussen van juf Sandra xxx


 Wat zouden we denken van een eigen lampionnetje?
Starten dus maar ...

We bestempelen een bordje met witte en lichtblauwe verf (= lucht).
Nadien prikken we er een mooie zon uit.





Ook ons donker hoekje blijft aanslaan :)
Oh wat hebben we er ongelooflijk veel plezier!
 
 
 
Op vrijdag werken we verder aan ons lampionnetje en vieren we de 4de verjaardag van Safae!
Hieperdepiep hoera!!!

 Maandag mag iedereen een knuffelbeer meebrengen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten